Zuid-Holland – UHB exPEERience

14 april - 13:00 - 16:00

Tijdens deze workshop gaan kinderen aan de slag met Electro Blocks, waarbij ze verschillende circuits gaan maken en verkennen. In groepjes van 4 tot 6 kinderen gaan ze onder begeleiding van ervaren instructeurs aan de slag. Ze zullen leren hoe elektriciteit werkt, hoe ze eenvoudige circuits kunnen bouwen en hoe ze lichtjes, zoemers en andere componenten kunnen laten werken. Kinderen zullen worden aangemoedigd om creatief te zijn en hun eigen unieke circuits te ontwerpen. Deze workshop is perfect voor kinderen die geïnteresseerd zijn in technologie en graag willen leren hoe elektronica werkt.

Spelen met robots:
In deze workshop worden verschillende kindvriendelijke robots opgesteld, elk met hun eigen specifieke opdrachten. De kinderen zullen roteren tussen de robots en uitdagende opdrachten voltooien, zoals het programmeren van een robot om een doolhof op te lossen of een hindernisbaan te navigeren. Door middel van hands-on ervaring zullen ze kennismaken met de basisprincipes van robotica en computational thinking. Deze workshop is speciaal ontworpen om de nieuwsgierigheid van kinderen naar technologie en robotica te stimuleren.
Voor de planning van de workshops houden we rekening met de leeftijdscategorieën en hun specifieke interesses. Voor kinderen tot 6 jaar wordt de focus gelegd op eenvoudige stroomcircuits en het gebruik van makkelijk te begrijpen robots. Voor de oudere kinderen worden meer uitdagende activiteiten aangeboden, waarbij ze op hun eigen niveau kunnen experimenteren en leren. Het programma zal interactief en hands-on zijn, met korte stukjes theorie of uitleg vooraf, indien nodig, om de kinderen te begeleiden in hun ontdekkingstocht.
Afhankelijk van het aantal aanmeldingen, zal de oudere groep in 1 of 2 leeftijd categorieën ingedeeld worden.
Aanmelden kan hier

, , , ,