Workshop glasmozaïek

19 januari 2019 - 14:00 - 16:30

Werken met glasmozaïek is eigenlijk een beetje puzzelen.

Jijzelf breekt of snijdt glas in kleine stukjes, en je legt ze dan zo bij elkaar, dat het een leuk geheel wordt.
Dan ga je een glazen voorwerp versieren door er allemaal stukjes gekleurd glas op te plakken. Op de manier zoals jij dat wilt. Zo krijg je een mooi werkstuk, waar het licht prachtig doorheen schijnt.
Als je klaar bent, moeten de tussenruimtes nog worden opgevuld met voegpasta. Dan lijkt het soms bijna glas-in-lood.

Je kunt er van alles mee versieren. Van spiegelranden en schalen, tot lampen en vazen. Voor de workshop hebben wij gekozen om een accubak te versieren. Je kunt hem dan gebruiken bijvoorbeeld als vaas of als kaarsenstandaard voor een waxinelichtje

De workshop wordt gegeven door Marjolein van Doorn.
Ze werkt momenteel meer met wol dan met glas, maar ze heeft voorheen wel veel met glas en mozaïeken gewerkt en neemt heel mooi glas mee om mee te werken.

Plaats: Capelle aan den IJssel
Leeftijd: 8 t/m 12 jaar