Utrecht / Klein kennis college: Hoogbegaafdheid en faalang

18 april 2019 - 10:00 - 12:00

Spreker: Lisanne van Nijnatten (Kinder- & Jeugdpsycholoog)

Doelgroep: ouders, hulpverleners, leerkrachten, psychologen, coaches, intern begeleiders

Faalangst is een sterk die vaak langskomt in combinatie met hoogbegaafde kinderen. Lisanne verkondigt regelmatig dat zij nagenoeg geen kinderen ziet die daadwerkelijk faalangst hebben, terwijl ouders en school deze zorg wel hebben. Hoe kan dit? Faalangst is een verzamelterm voor veel verschillende processen, situaties en eigenschappen. Als je meer weet dan zie je wat er écht speelt, zodat je ook weet hoe je kunt omgaan met ‘faalangst’.

Besproken deelonderwerpen:

• Gevoeligheden en onderpresteren
  • Interacties die leiden tot faalangst
  • Hoe praktisch om te gaan met faalangst, hoe je een kind écht stevig maakt

Klik hier voor tickets

18 april 2019