Spelletjesworkshop voor ouder/kind

8 maart 2019 - 13:30 - 15:00

Executieve functies zijn de regelfuncties van de hersenen, het regelt o.a. het plannen, organiseren, je emoties, eerst denken dan doen. Je kunt dit heel goed oefenen met spelletjes! Veel spelletjes heb je misschien al in de kast staan, maar na deze workshop zul je er met andere ogen naar kijken en kun je je kind iets leren.

Tijdens deze workshop zal ik eerst ongeveer 20 minuten vertellen over de executieve functies. Dit zal een mix worden in niveau voor kinderen en volwassenen. Daarna is er ruimte om veel spelletjes te spelen en te ontdekken welke executieve functies je met elk spel kunt oefenen. Uiteraard ben ik er om jullie hierbij te helpen.
Je kunt kiezen voor spelletjes die je thuis hebt of juist voor nieuwe spelletjes. Je kunt ook je eigen favoriete spel meenemen van thuis, dan help ik je kijken welke executieve functies je daarmee kunt oefenen.

Je krijgt een overzicht mee met veel spelletjes waarop staat wat je met elk spelletje kunt oefenen en natuurlijk een uitleg van de executieve functies.

8 maart 2019
, ,