Online – Webinar: Hoogbegaafdheid & Slaap

7 april 2022 - 20:00 - 21:30

€25

Slaap. Het klinkt zo vanzelfsprekend: op een gegeven moment ben je moe en dan ga je slapen. Nou, niet voor iedereen! Eén van de meest gehoorde dingen bij de begeleiding van gezinnen met (hyper)hoogbegaafden is dat het kind nooit ‘uit’ gaat. Uit onderzoek blijkt dat de helft van de ouders aangeeft dat hun hb-kind minder slaap nodig heeft dan andere kinderen. Maar er zijn ook veel kinderen die hun slaap wel hard nodig hebben, maar bij wie het een grote strijd is: angst, onrust, nachtmerries, niet in slaap kunnen vallen of heel vroeg wakker worden, etcetera. Tijdens deze avond kijken we naar een stukje theorie over slaap en het (hyper)hoogbegaafde brein/lijf. Daarnaast worden er veel tips gedeeld die je thuis in de praktijk kunt brengen, van oefeningen tot hulpmiddelen, allemaal toegespitst op de (hyper)hoogbegaafde. Kortom: een slaapverwekkende avond! ????

bestel je ticket hier

7 april 2022