Online – iQafe+ Laurie Kolfoort

16 februari 2022 - 19:45 - 21:45

€3,70
Onderwerp: reflexintegratie
Primaire reflexen zijn al aanwezig in utero en hebben een belangrijke functie bij het geboorteproces.
Deze reflexen zijn genetisch geprogrammeerd en bij iedereen aanwezig.
Na de geboorte dienen ze vooral ter overleving en bescherming van de baby.
Idealiter zijn reflexen actief in een bepaalde volgorde en tijd in relatie met de neuro-senso-motorische en fysiologische rijping van het kind.
In samenhang met de reflexen is er ontwikkeling van het centraal zenuwstelsel, waarbij de reflexen volledig worden doorgemaakt, geïntegreerd en er uiteindelijk bewuste, gecoördineerde sensomotoriek ontstaat.
Gebeurt dit om een of andere reden niet adequaat, zien we dat de primaire reflexen actief blijven om het individu te beschermen.
Dit is terug te zien bij leerproblemen als dyslexie, dyscalculie, ocd, ad(h)d, autisme, cp en vele andere diagnoses bij kinderen met een uitdaging.
Tickets te bestellen via hier

16 februari 2022
€3,70