Zuid-Holland – De Azteken

17 februari 2022 - 10:00 - 27 maart 2022 - 16:00

De Azteken: een van de iconische beschavingen uit de wereldgeschiedenis.

Precies 500 jaar geleden kwam er een eind aan het grote Azteekse rijk door een handvol Spanjaarden en hun inheemse bondgenoten. Die gebeurtenis is aanleiding voor deze grote tentoonstelling.

Indrukwekkende voorwerpen zoals stenen beelden, verfijnde sieraden en tekeningen uit codices, verlevendigd met bijzondere verhalen en actuele inzichten: dát zijn de ingrediënten van deze tentoonstelling.

Het gaat bovendien om een internationaal samenwerkingsproject met o.a. vooraanstaande archeologen uit Mexico en het Museo Nacional de Antropologia in Mexico-Stad.

Uniek vanwege de internationale bruiklenen en topstukken die deels voor het eerst buiten Mexico te bewonderen zijn.

De expo is verlengd t/m 27 maart. Een must-see voor jong en oud, met o.a. een interactieve route, het Aztekenatelier en de themazondagen!

reserveer hier tickets

Begin: