Ondersteuning regio coördinator Noord-Brabant (vrijwilliger)

Stichting iQ+ zet zich als deskundige en samenwerkende partner in voor hoogbegaafde kinderen, jongeren, volwassenen en senioren. De stichting is in 2017 opgericht en voortgekomen uit een denktank van ouders van hoogbegaafde kinderen. Inmiddels is stichting iQ+ zowel regionaal als landelijk gezien een volwaardig en deskundig partner voor ouders, onderwijsinstellingen en overheden op het gebied van hoogbegaafdheid.

De kern van de activiteiten is:

• inspireren & samenwerken
  • informatie verzamelen & delen
  • onderzoeken & ontwikkelen
  • verbinden van professionals & geïnteresseerden

Stichting iQ+ staat midden in de samenleving en we zoeken daarom steeds weer de verbinding en samenwerking met (lokale) organisaties die zich bezighouden en/of inzetten voor onze doelgroep. Onze ervaring is dat hoe groter het netwerk hoe meer we voor hen kunnen betekenen. Niet alleen direct door onze activiteiten, maar ook indirect door samen te werken en hierdoor kennis over hoogbegaafdheid als een olievlek te verspreiden.

Omdat we onze activiteiten in de regio Noord Brabant verder willen uitbreiden, structureren en coördineren zijn wij op zoek naar:

Ondersteuner regio coördinator Noord-Brabant (vrijwillig – regio ‘s-Hertogenbosch)

De naam zegt het al: in deze rol ondersteun je de regio coördinator van Noord-Brabant – Kris Borstel. Samen zetten jullie de verdere koers van stichting IQ+ binnen de regio uit. Ook brengen jullie verdere structuur aan in de activiteiten in lijn met de doelstellingen van de stichting en in samenwerking met het team van actieve, betrokken en enthousiaste vrijwilligers.

Ben jij op zoek naar een plek waar je blijk kunt geven van maatschappelijke betrokkenheid? Niet uit carrièreoverwegingen, maar omdat je graag van betekenis bent voor anderen? Spreekt het je aan om mee te bouwen aan een jonge organisatie met veel groeipotentieel? Dan is dit je kans!

Wij zoeken iemand die:

• affiniteit heeft met de doelgroep;
  • ervaring heeft met het organiseren en coördineren van activiteiten;
  • kennis/ ervaring heeft met hoogbegaafdheid;
  • zowel een doener als verbinder is;
  • kan werken in en met een digitale omgeving of het leuk vindt om zich hierin te bekwamen (Sharepoint, Microsoft);
  • bij voorkeur in de regio ’s-Hertogenbosch woont en/of werkt.

Verder zoeken we iemand die vanuit creativiteit en het denken in mogelijkheden de activiteiten verder uit weet te breiden vanuit de zienswijze van onze mooie stichting.

Wat bieden we:

• Een warm team van vrijwilligers die elkaar helpen en met elkaar bouwen aan de verdere groei en toekomstbestendigheid van de IQ+;
  • We organiseren twee keer per jaar een vrijwilligersbijeenkomst om onze vrijwilligers in het zonnetje te zetten;
  • Een groot netwerk binnen de ‘HB’ wereld;
  • De mogelijkheden om je binnen de ‘HB’ wereld verder te ontwikkelen middels onze uitgebreide kennisbank;
  • De mogelijkheid om het verschil te maken voor anderen door het inzetten van jouw kwaliteiten.

Wat is verder handig voor jou om te weten:

• De gewenste beschikbaarheid in uren bepalen we in overleg met elkaar (verwachting 2-4 uur);
  • Je kunt je werkzaamheden dankzij onze IT omgeving primair vanuit huis doen, in combinatie met een (2) wekelijks live samenzijn in de buurt van het treinstation van ’s-Hertogenbosch;
  • Aanwezigheid op de locaties waar de activiteiten plaatsvinden hoort er natuurlijk wel bij (en is ook erg leuk!).

Ben je enthousiast geworden om samen met ons het verschil te gaan maken?

Dan komen we graag met jou in contact. Stuur je cv en motivatie op naar marleen@stichtingiqplus.nl en dan zullen we contact met je opnemen voor het inplannen van een kennismaking. We zien uit naar je reactie!

Laat een Reactie achter