Zuid-Holland / Muzikale vertelling Peter en de wolf

29 maart 2020 - 11:00 - 11:30

€2,50

De Sprookjespiano presenteert Peter en de wolf, een muzikale vertelvoorstelling naar het verhaal en muziek van Sergej Prokovjev. De voorstelling is geschikt voor kinderen van 4 jaar en ouder. Vooraf is er de mogelijkheid om gezellig met uw kind(eren) te ontbijten in Césant in de Korenbeurs.

Peter en de wolf

Afbeelding Peter en de wolfPeter en de wolf is een muzikaal sprookje van Sergej Prokofjev voor spreekstem en orkest. Het stuk ging in 1936 in Moskou in première en is wereldwijd zeer succesvol geworden.Prokofjev schreef het stuk in opdracht van een jeugdtheater in Moskou. De muziek moest simpel en verstaanbaar zijn, en dus aantrekkelijk voor kinderen, maar ook voor communistische idealisten. Prokofjev, wonderkind en enfant terrible, heeft het stuk wellicht geschreven met een spottende ondertoon. Desalniettemin is het een groot succes geworden en heeft het inmiddels de status van klassieker voor jong en oud.

Verhaal

Het sprookje is het verhaal van de jongen Peter die zonder toestemming van zijn grootvader de tuin uit loopt. Daar maakt hij kennis met allerlei dieren.

Kosten: Kinderen gratis, ouders/begeleiders € 2,50

Korenbeurs Schiedam