Zuid Holland / Kick-off iQ+ Delft

6 oktober 2019 - 13:00 - 16:00

Feestelijke Kick-off
stichting iQ+ afdeling Delft

Na het Westland breiden we nu uit met een afdeling voor Delft & omstreken. Stichting iQ+ zet zich in voor (vermoedelijk) hoogbegaafde kinderen en hun ouders in hun zoektocht naar passende begeleiding, activiteiten en ontmoetingen met ontwikkelingsgelijken. De afdeling in Delft zal worden gedragen door Anneke Kaptein, Ellen Pennings en Vanessa Ouwerling-Heel.

De start van de Delftse afdeling vieren we met een feestelijke Kick-off op zondag 6 oktober van 13:00 tot 16:00 uur op het Oosteinde 183 te Delft. Er is een informatiemarkt met professionals uit de regio waarmee ouders kennis en ervaringen kunnen delen. Ook worden er een aantal interessante workshops voor ouders en kinderen gegeven om kennis te maken met stichting iQ+ en haar activiteiten.

De middag is bedoeld voor ouders van (vermoedelijk) hoogbegaafde kinderen en professionals uit onderwijs, gezondheidszorg, gemeente en welzijnsorganisaties.

Je kunt je hier aanmelden voor de verschillende workshops. Deelname is gratis!

Programma Kick-off iQ+ Delft

13:00 – 13:30 inloop en ontvangst
13:30 – 14:30 workshop ronde 1
14:30 – 14:45 pauze
14:45 – 15:45 workshop ronde 2
15:45 – 16:00 afronden

Workshops voor ouders, opvoeders en professionals:
1. Het hoogbegaafde kind en ik
Tijdens deze workshop nemen Mirjam Veldhoven (Cleverbee) en Hadewych Simonis (Kinderpraktijk Grondig) je mee in de uitdagingen en genoegens die het opvoeden en begeleiden van hoogbegaafde kinderen met zich mee kunnen brengen. Het wordt een interactieve workshop waarbij je geïnformeerd en geïnspireerd wordt en waarbij ervaringen zullen worden uitgewisseld.
2. Wel of niet testen?
Kasper Ponte, psycholoog en o.a. verantwoordelijk voor de afdeling binnen Psychologisch Adviesbureau Ponte die zich bezighoudt met onderzoek en begeleiding van hoogbegaafde kinderen, zal tijdens deze interactieve workshop ingaan op het onderwerp testen van (vermoedelijk) hoogbegaafde kinderen. Wanneer doe je er goed aan en is het altijd nodig? Wat wil je onderzoeken en met welk doel? En dan zijn er de verschillende testen; voor welke kies je?

Workshops voor kinderen:
1. Mysterybags
De supergave workshop Mysterybags is voor kinderen die van knutselen houden en allerlei ontwerp ideeën in hun hoofd hebben.
Maar… je weet van te voren niet met welke materialen je de geheimzinnige opdracht in elkaar mag knutselen…
2. Uitdagende games
Tijdens de games workshop kunnen de kinderen onder begeleiding verschillende uitdagende denkspellen ontdekken of er misschien zelf een bedenken. Er zullen diverse spellen aanwezig zijn, zoals smartgames, schaken en LEGO spellen. Tijd voor plezier en verbinding met elkaar staan hierbij voorop!

Minder weergeven

6 oktober 2019