Zuid-Holland – iQafe+ Talentbloeier

13 december 2023 - 20:00 - 22:00

Deze avond gaat over trauma, traumareacties en hoogbegaafdheid. En over de hoopvolle gedachte dat ingrijpende gebeurtenissen, crisis en trauma ook nieuwe mogelijkheden laten zien: om te ont-wikkelen, te groeien en meer heelheid te ervaren.

Gelukkig is hoogbegaafd zijn niet voor iedere snelle, complexe denker (en voeler) een traumatische ervaring. Het kan echter wel traumatiserend zijn als je niet erkend wordt in wie je bent en je jezelf daardoor niet leert te begrijpen. Veel mensen met wie ik spreek, voelen zich op de een of andere manier vreemd of anders. Dat kan in hun werk zijn of in relatie tot andere mensen. Of ook op meer existentieel niveau in deze wereld: dat je niet snapt waarom de wereld is zoals die is, omdat er zoveel anders en beter zou moeten kunnen.

Wat is dan posttraumatische groei en op welke manier kun je dit proces ondersteunen?

Van harte welkom!

Over de spreekster: Mirjam Visser-Fuchs begeleidt bij Talentbloeier mensen op het snijvlak van posttraumatische groei, zingeving en hoogbegaafdheid (www.talentbloeier.nl). Ze werkt op dit moment ook als tijdelijk predikant in de Protestantse Kerk van Nederland en is drie jaar counselor geweest bij Stichting VPSG, die advies en ondersteuning geeft bij seksueel geweld en zingevingsvragen. Ze geeft regelmatig lezingen en trainingen.

We zijn te gast bij de Buurtvrouw, van Beverenstraat 40 in Schiedam. Let op: het kan wat tijd kosten om een parkeerplek te vinden in de wijk. Parkeren is gratis.

P rogramma:

1 9.45-20.00 Inloop met een kopje koffie of thee

2 0.00-21.00 Presentatie Mirjam Visser-Fuchs

2 1.00-22.00 Naborrelen met alle aanwezigen

De kosten van deze avond bedragen €7,50 (€8,70 incl. toeslagen), dit is inclusief koffie en thee. De drankjes die u bij de borrel nuttigt, zijn voor eigen rekening.

bestel hier je ticket

13 december 2023