Zuid Holland / Interactieve lezing Hyperhoogbegaafdheid en docu RISE

28 januari 2019 - 19:30 - 22:00

€15,

Femke Hovinga van Talentissimo vertelt op deze avond over de verschillen tussen hoogbegaafdheid (HB) en uitzonderlijk HB.

Men spreekt van HB, wanneer het IQ hoger is dan 130; en van uitzonderlijk HB, wanneer het IQ hoger is dan 140.
Deze verschillen zijn zo groot als het verschil tussen een kind met Down Syndroom en een gemiddelde scholier:
• Grotere intensiteit
• Snellere ontwikkeling met grotere extremen
• Asynchrone ontwikkeling
• Grote moeite met vinden van echte peers: 2% is HB, slechts 0,37% is uitzonderlijk HB
• Hoger risico op depressie en onderpresteren
• Uitval van school of werk 60% (30% bij HB – CBO 2013)

Daarnaast wordt deze avond gekeken naar de documentaire ‘Rise’, gemaakt door The Daimon Institute, een instituut van Susan Jackson voor zeer hoogbegaafden in Canada.
De documentaire geeft een kijkje in het leven van 12 uitzonderlijk HB kinderen, tieners en jong volwassenen. Kijk ook op de website van Pharos voor meer informatie.

Doelgroep: ouders, leerkrachten en andere geïnteresseerden.
Kosten: € 8,00 voor leden ; € 15,00 voor niet-leden
Aanmelden vóór 7 januari 2019 via zuid-holland@pharosnl.nl

Voor alle activiteiten van Pharos is aanmelden noodzakelijk. Aanmelden kan door een mail te sturen aan zuid-holland@pharosnl.nl. Vermeld hierbij je voor-en achternaam en of je alleen komt of met zijn tweeën. Ben je nog geen lid van Pharos, vermeld dat dan even in de mail.

28 januari 2019
€15,