Webinar ‘Toxische stress’

9 november 2021 - 20:00 - 21:00

Over het webinar

Gastspreker Wanda Glebbeek vertelt: “In mijn werk kom ik veel kinderen tegen die, door allerlei stressvolle omstandigheden, onwenselijk en soms zelfs explosief gedrag zijn gaan vertonen.

Te vaak zie ik dat interventies veelal gericht zijn op het symptoom (dit gedrag) i.p.v. op de oorzaak hierachter. Ik vind het juist zo belangrijk om op zoek te gaan naar die oorzaken, en het kind achter dit gedrag te zien.
In dit webinar vertel ik je iets meer over hoe stress zich zoal kan manifesteren in de hersenen en het autonoom zenuwstelsel. Daardoor zal het voor jou mogelijk worden om gerichtere en meer helpende interventies in te zetten, bij het kind én bij jezelf.”

Doelgroep: ouders en professionals, zoals leerkrachten en begeleiders in school en hulpverlening.

Voor meer informatie en aanmelden, zie de website van Sherpa

9 november 2021
, ,