Utrecht / Culturele Zondag: Go Werkspoor

14 april 2019 - 12:00 - 18:00

Wat gebeurt er veel in Werkspoorkwartier! We bieden een overvol programma op Culturele Zondag.

Het groene Hof van Cartesius is de proeftuin voor de circulaire economie en verteller van het verhaal van Utrecht als duurzame stad. Als entree en aanjager van een circulair & creatief Werkspoorkwartier wordt Het Hof tijdens de Culturele Zondag – Go West omgetoverd tot bruisende plek.

Kom luisteren, proeven, maken, ontspannen, zien, voelen, spelen, dansen, ervaren en binnenkijken!

13:00 – 13:30 | TOUR Officiële opening WerkSpoorkaart
Om 13:00 wordt bij Station Zuilen de WerkSpoorkaart onthuld! Een fysieke tour door het Werkspoorkwartier. Kom zélf een hardcopy halen en laat je leiden!
Vlampijpateliers, Werkspoorkathedraal, De Nijverheid, De Schaverij, Hof van Cartesius, Expodium

13:00 – 17:00 | FOTOGRAFIE Made in Werkspoor
Stuur een ansichtkaartje vanuit het Werkspoorkwartier! Verkleed als oude Werkspoorarbeider wordt je gefotografeerd en produceer je je eigen ansichtkaart.
Freakshow Escape

13:00 – 17:00 | KIDS Verhalenpaviljoen
Hoe klonk het Werkspoorkwartier vroeger? In dit paviljoen klim en klauter je door een paviljoen, ga je zelf op avontuur en volg je aanwijzingen op via vergeten verhalen!
Professor Loep & Het Kunstlaboratorium

13:00 – 17:00 | WORKSHOP Maak het zelf
Nieuw in het Werkspoorkwartier: Buurman Utrecht! Deze openbare werkplaats en markt van tweedehands bouwmateriaal opent deze lente haar deuren. Ook kun je workshops & houtbewerkingscursussen volgen. Een voorproefje op Culturele Zondag!

14:00 – 15:15 | OPERA & TOUR Werkspoor, de Opera: over verhalen van aankomst en gebouwen die waren
WerkspoorOpera Expodium

15:00 – 16:15 | MUSIC Music Bjarke Ramsing
De singer songwriter die ook tijdens het Hof der Zotheid 2018 menig hart vervoerde met bloedmooie Roots, Blues en Folk liedjes die je grijpen en niet meer los laten.

16:30 – 17:30 | DEBAT: Tussenstation voor de stad?
Charlotte Ernst host een debat over de toekomst van onze creatieve stad. Hoe zorg je ervoor dat je als creatieve maker niet tussen wal en schip beland? Hoe neem je zelf het heft in eigen hand? En wat hebben makers daarvoor nodig? Kom praten over de toekomst van onze stad. Met:
Jop Vissers Vorstenbosch – Das Spectrum
Quinten PeelenK.F. Hein Fonds
Theo StauttenerStadskwadraat
Bianca EnstHof van Cartesius
Friso WiersumExpodium
www.facebook.com/events/663767930747872/

14:00, 15:00 & 16:00 | TOUR & EXPO Achter de Schermen
Hoe zet je samen een werkplek op? Wat gebeurd er als je makers zélf hun ruimte laat ontwerpen en bouwen? Sla je slag, want op deze dag kun je een kijkje nemen bij deze coöperatie van Utrechtse makers!

13:00 – 18:00 | FOOD | CHIN NED REST
Een afhaalrestaurant in het Hof van Cartesius? Op het CHIN.NED.REST. menu vindt u naast eigentijdse gerechten ook de Chin. Ind. klassiekers zoals de loempia, Chinese tomatensoep, saté of foe yong hai in een verrassend en duurzaam jasje.

12:00 – 17:00 | ART | Het Uitvindersgilde
Niemand weet, niemand weet, hoe de Schrump Funk precies heet.. Niemand weet, niemand weet, hoe de Schrump Funk precies beweegt.. Kom het megalomane kinetische kunstwerk aanschouwen tijdens Go West.

14 april 2019

Hof van Cartesius