ONTMOETINGSGROEP VOOR OUDERS VAN (deels) THUISZITTENDE HB-ers

14 februari 2019 - 19:30 - 28 februari 2019 - 21:30

vanaf 17 januari 2019

Ben jij ouder van een (deels) thuiszittende hb-er?

Wanneer je (hb)kind thuis komt te zitten, betekent dit voor jullie als ouders zowat een baan erbij; een waar je meestal niet voor bent opgeleid. De opvang van je vaak getraumatiseerde of depressieve kind vraagt álles. Niet alleen moet je het kind emotioneel opvangen en vaak ook provisorisch zijn of haar onderwijs verzorgen (als het kind daar al aan toe is), daarnaast is het noodzakelijk dat een van jullie thuisblijft om voor opvang te zorgen én moet de vaak lange en stroperige discussie (of strijd) aan worden gegaan met diverse partijen die jouw kind zo snel mogelijk weer naar school willen hebben, ook wanneer je ziet dat je kind daar nog niet aan toe is. Naast ouder moet je ineens coach, therapeut, leerkracht en onderhandelaar zijn, en daarnaast juridisch zijn onderlegd op het gebied van leerplicht, passend onderwijs en maatwerk. En dit alles soms onder (een gevoel van) dreiging.

Als ouder zet je, kortom, méér dan alle energie die je hebt in voor je kind en raak je gedurende het hele traject, dat soms jaren duurt, steeds meer uitgeput en geïsoleerd. Het kan dan fijn zijn om te kunnen delen met mensen die hetzelfde meemaken. Om die reden organiseer ik vanaf januari 2019 een tweewekelijkse ontmoetingsgroep in Driebergen, gedurende 4 donderdagavonden.

Tijdens de avonden is er ruimte voor jou met jouw verhaal en de gevoelens die daarbij horen; je hoeft even niet ‘sterk’ te zijn. Er zal ruimte zijn voor het uitwisselen van informatie en van do’s en dont’s. Indien mogelijk zal ik een van de avonden iemand uitnodigen die aandacht besteedt aan juridische factoren die van belang zijn.

Er kunnen maximaal 8 ouders deelnemen, om het gevoel van intimiteit en veiligheid te kunnen waarborgen. Om de avond laagdrempelig te houden, zijn de kosten voor vier avonden € 60,00, dus € 15,- per avond.

Wanneer de groep vol zit, maak ik een wachtlijst. Als deze groot genoeg is, zal ik een tweede groepje starten (op een andere avond).

Alle gegevens nog eens op een rij:
Voor wie: ouders van (deels) thuiszittende hb-ers
Groep: maximaal 8 deelnemers
Waar: Driebergen
Wanneer: 17 en 31 januari 2019, 14 en 28 februari 2019
Tijd: van 19.30u tot 21.30u
Kosten: € 60,- voor 4 avonden

Meld je aan via het contactformulier!

Begin:
14 februari 2019 - 19:30