Online – Webinar ‘motivatie en onderpresteren’.

7 maart 2023 - 20:00 - 21:00

€6,28

Voor ze met school beginnen, kijken veel hoogbegaafde kinderen ernaar uit om te mogen starten.

Eindelijk zal het échte leren gaan beginnen. Vol enthousiasme staan ze te springen om te mogen gaan.

Al snel komen veel kinderen erachter dat school niet het avontuur is waar ze op hadden gehoopt.

Veel dingen die ze op school leren hadden ze zichzelf al aangeleerd. Het leren van juist die nieuwe dingen – waarop ze zo hadden gehoopt – blijft dus uit!

Veel kinderen passen zich hierop razendsnel aan. Dit kan verschillende vormen aannemen.

Er zijn kinderen die zich aan gaan passen aan het niveau van de groep (‘Dit is toch hoe het hoort op school?), er zijn kinderen die opstandig gedrag gaan vertonen (‘Help, ik trek dit niet!’) en er zijn kinderen die de handdoek in de ring gooien en alle motivatie verliezen om ook maar iets te doen.

Het is ook niet zo gek als je bedenkt dat veel kinderen dingen moeten doen die ze al kennen, dat ‘trucje’ ook nog zo’n 7 keer per stukje lesstof moeten laten zien, en als ‘beloning’ verrijkingswerk krijgen dat vaak niet aansluit bij de interesses van een kind en eigenlijk ‘meer is van hetzelfde’.

Op een gegeven moment gaat je kind niet meer met plezier naar school of gaat het vuurtje zelfs helemaal uit.

Onderpresteren en gebrek aan motivatie zijn dus 2 thema’s waar veel hoogbegaafden mee te maken krijgen. Misschien herken je het ook wel van je eigen kind?

Hoe ga je als ouders het gesprek aan met school? Hoe zorgen we ervoor dat een kind weer gemotiveerd raakt en zijn/haar vlammetje weer aangaat? Hoe herken je onderpresteren en wat kun je eraan doen?

In dit webinar staat Marije Hofland van ‘Een intense reis’ stil bij deze vragen en duiken we samen nog dieper in de wereld van motivatie en onderpresteren.

bestel snel je kaartje hier

7 maart 2023
€6,28