Online / Symposium Vele Gezichten van Hoogbegaafdheid

13 maart 2021 - 14:00 - 16:30

Stichting iQ+ organiseert i.s.m. Koepel Hoogbegaafdheid dit online symposium.

Met dit evenement willen we hoogbegaafdheid bij kinderen en jongeren met een migratieachtergrond onder de aandacht brengen. Het signaleren en herkennen van hoogbegaafdheid kan al een uitdaging zijn, maar in de praktijk is gebleken, dat als het hierom gaat, kinderen met een migratieachtergrond een dubbele achterstand hebben.
Middels een middagvullend programma met o.a. Lineke van Tricht, Karim Amghar, Leonieke Boogaard, Sima de Bruyn-Daoud, Hulya Celik en anderen gaan we dieper in op vragen als:
Welke factoren liggen hieraan ten grondslag?
Welke bevindingen zijn er uit wetenschappelijke onderzoek?
Wat betekent dit in de praktijk voor deze kinderen etc?
We starten de middag met een plenair onderdeel van Karim Amghar over kansenongelijkheid.
We gaan verder met vier keuzeonderdelen:
– Bart Vogelaar, Begaafdheid bij kinderen met diverse culturele achtergronden;
– Leonieke Boogaard, Ongekend Talent: Hoogbegaafde leerlingen met een migratieachtergrond;
– Lineke van Tricht, Gelijke kansen in het (hoog)begaafdenonderwijs;
– Hulya Celik, De stap van herkenning en erkenning van biculturele hoogbegaafden;
Meer informatie over het programma, inhoud van de keuzeonderdelen en de sprekers vindt u op

Bij de aanschaf van het ticket kunt u uw voorkeur voor het keuzeonderdeel aangeven.
Let op: hierbij geldt vol = vol!
Koop ticket hier
Na het keuzeonderdeel gaan we plenair verder waarbij Karim Amghar in gesprek gaat met ervaringsdeskundigen.
Om 16.00u sluiten we af en bestaat er tot 16.30u de mogelijkheid om in groepjes met deelnemers na te borrelen en in gesprek te gaan.
Heeft u een vraag aan de organisatie over het thema of ziet u een samenwerking, dan bent u van harte welkom contact met ons op te nemen via info@stichtingiqplus.nl o.v.v. Vele gezichten van hoogbegaafdheid.
Wij verheugen ons op een mooie, interactieve en informatieve middag! Tot dan!
Met hartelijke groet,
Team iQ+ en Koepel Hoogbegaafdheid