Online Symposium

Update woensdag 24 maart

Op zaterdag 13 maart jl. heeft ons online Symposium ‘De vele gezichten van hoogbegaafdheid’ plaatsgevonden. Heb je het symposium gemist, dan krijg je nu alsnog de gelegenheid alle onderdelen te bekijken.
Door het bestellen van een ticket via deze link kun je gebruik maken van deze mogelijkheid.
De online omgeving is beschikbaar van zaterdag 27 maart om 9.00 uur tot en met vrijdag 4 april om 21.00 uur. Na inschrijving krijg je een persoonlijke link en wachtwoord toegestuurd waarmee je kunt inloggen.
Voor meer informatie over de onderdelen en de sprekers, klik hier. Met hartelijke groet,
Team iQ+ en Koepel Hoogbegaafdheid
Stichting iQ+ organiseert i.s.m. Koepel Hoogbegaafdheid dit online symposium. Met dit evenement willen we hoogbegaafdheid bij kinderen en jongeren met een migratieachtergrond onder de aandacht brengen. Het signaleren en herkennen van hoogbegaafdheid kan al een uitdaging zijn, maar in de praktijk is gebleken, dat als het hierom gaat, kinderen met een migratieachtergrond een dubbele achterstand hebben. Middels een middagvullend programma met o.a. Lineke van Tricht, Karim Amghar, Leonieke Boogaard, Sima de Bruyn-Daoud, Hülya Celik en anderen gaan we dieper in op vragen als: Welke factoren liggen hieraan ten grondslag? Welke bevindingen zijn er uit wetenschappelijke onderzoek? Wat betekent dit in de praktijk voor deze kinderen etc? We starten de middag met een plenair onderdeel van Karim Amghar over kansenongelijkheid. We gaan verder met vier keuzeonderdelen: Meer informatie over het programma, inhoud van de keuzeonderdelen en de sprekers vindt u door in onderstaande flyer op de spreker te klikken. Via deze link kunt u een ticket aanschaffen. Bij de aanschaf van het ticket kunt u uw voorkeur voor het keuzeonderdeel aangeven. Let op: hierbij geldt vol = vol!

Na het keuzeonderdeel gaan we plenair verder waarbij Karim Amghar in gesprek gaat met ervaringsdeskundigen.

Om 16.00u sluiten we af en bestaat er tot 16.30u de mogelijkheid om in groepjes met deelnemers na te borrelen en in gesprek te gaan. Heeft u een vraag aan de organisatie over het thema of ziet u een samenwerking, dan bent u van harte welkom contact met ons op te nemen via info@stichtingiqplus.nl o.v.v. Vele gezichten van hoogbegaafdheid. Wij verheugen ons op een mooie, interactieve en informatieve middag! Tot dan! Met hartelijke groet, Team iQ+ en Koepel Hoogbegaafdheid Koop hier uw ticket!

14.00 uur Opening Leonieke Boogaard en Sima de Bruyn-Daoud
14.15 uur Lezing Kansenongelijkheid Karim Amghar
14.45 uur Keuzeonderdelen
  1. Bart Vogelaar Begaafdheid bij kinderen met diverse culturele achtergronden