Online – Masterclass: hoe zorg ik voor passend onderwijs?

12 maart - 09:30 - 11:00

Leer wat jij als ouder kunt doen als het onderwijs voor je kind niet passend is.

Sinds je kind naar school gaat zie je dat hij/zij verandert. Waar je eerste een heel vrolijk, enthousiast, ondernemend kind had, zie je nu fruatratie, boosheid en lusteloosheid.

Je bent zoekende in hoe je dit moet aankaarten. Je weet niet goed op welke manier je dit moet zeggen, wilt niet de zeurende ouder zijn, of dat ze denken ‘heb je weer zo’n ouder die denkt dat haar kind hb is’.  Want dat is het niet, jij maakt je echt zorgen over het welzijn van je kind.

En als je het toch hebt verteld, wat mag je dan eigenlijk van zo’n school vragen en verwachten? Wat kunnen ze eigenlijk bieden en wat niet? Dat het onderwijs niet 100% aangepast kan worden op één kind snap jij ook wel, maar wat kan wel?

Welke kennis kan ik van de lk verwachten? Bij wie klop ik aan als de leerkracht het niet lijkt te begrijpen of op te pakken? Hoe maak je ze duidelijk wat je bedoelt? Wat je kind nodig heeft, waar je zorgen liggen, zodat er een samenwerking ontstaat met school. Zodat je je niet bezwaard voelt, maar gehoord en serieus genomen?

Welke expertise kan een school eigenlijk inroepen als zij het antwoord niet direct hebben? Welke disciplines zijn er te betrekken? En wie is verantwoordelijk voor het inroepen van deze hulp? Dus wie spreek ik hier op aan? Ga ik naar de leerkracht, naar de directeur, naar…

En als het echt niet meer gaat, of als de school niet kan of wil bieden wat jouw kind nodig heeft, welke mogelijkheden heb je dan? Wat houdt zorgplicht en leerplicht dan in? Wat is een school verplicht te doen en vast te leggen in zo’n proces en welke rechten heb jij als ouder hier in?

En bovenal: wat kun jij als ouder allemaal doen om te voorkomen dat je op het punt komt dat je tegenover school staat en er geen mogelijkheden meer zijn voor jouw kind op deze school. Want daarin kun jij al heel veel doen.

In deze uitgebreide masterclass waarin ik je alle antwoorden op deze vragen ga geven. Ik ga je super praktisch uitleggen hoe het schoolsysteem werkt, en wat jij hierin kunt doen en mag verwachten. Je hebt aan het einde van deze masterclass enorm veel handvaten om dit aan te vliegen, zodat jij kunt zorgen voor passend onderwijs.

€15,- (ivm de week van de hoogbegaafdheid kost deze masterclass nu €15,- ipv €40,-)

Meld je hier snel aan

12 maart