Noord-Holland / Sterren kijken bij de Sterrenwacht in ’s-Graveland

13 november 2020 - 19:30 - 21:30

Ontdek op vrijdagavond de sterren door een echte telescoop! Deze avondactiviteit voor kinderen en volwassenen vindt plaats in de Sterrenwacht Gooi en Vechtstreek naast het bezoekerscentrum in het gebouw van restaurant Brambergen. Reserveer vooraf je ticket bij de Sterrenwacht.

De sterren, Maan en planeten zoals je die nooit eerder hebt gezien

Kijk naar de wonderen van het heelal door de twee grote telescopen van de sterrenwacht. Deze combinatie van een 36 cm. en een 42 cm. doorsnee telescoop is uniek in Nederland. Afhankelijk van de tijd van het jaar kun je de maan, planeten, nevels en zelfs andere sterrenstelsels op miljoenen lichtjaren afstand bekijken.

Naast sterren kijken zijn er geregeld leuke quizzen, informatieve presentaties en een knutseltafel met kleurenplaatjes van het heelal voor de jongste kinderen. Ook als het bewolkt is, ben je welkom voor de presentaties en een toelichting over de telescopen.

Toegang is €3 voor volwassenen en €1 voor kinderen tot 6 jaar en studenten.

Handig om te weten

• Reserveer vooraf bij de sterrenwacht.
  • Ook bij bewolkt weer is de Sterrenwacht geopend.
  • Zorg dat je je warm aankleedt.
  • De sterrenwacht vind je op de 1e verdieping van restaurant Brambergen naast het bezoekerscentrum.

Sterrenwacht Gooi & Vechtstreek
Noordereinde 54b