Noord Holland / Mapping Space editie #3

22 juni 2019 - 13:00 - 16:00

Mini-festival over RUIMTE & HOOGBEGAAFDHEID
Mapping Space is een landelijk awareness mini-festival over ruimte en (hoog)begaafdheid. Een event voor alle leeftijden met space- en HB talks, kunstinstallaties, performances en workshops rond het thema ruimte en (hoog)begaafdheid. Het thema ruimte kan gaan over het heelal, de planeten en sterrenstelsels. Maar ruimte kan ook gaan over de ruimte om te ontdekken, te creëren, over rust en vrijheid.

Tijdens dit event kunnen begaafde kinderen, jongeren en volwassenen contact leggen met ontwikkelingsgelijken en kunnen ouders, onderwijskundigen en hb-professionals hun kennis en ervaringen delen. Het is voor iedereen toegankelijk, voor diegene die affiniteit hebben met of geïnteresseerd zijn in (hoog)begaafdheid, maar ook voor wie het begrip (hoog)begaafdheid nieuw is. Hier aanmelden!

Deze editie met oa:

HB Talks:
Wendy van Bohemen (HB expertise centrum HIQ)
Jaap verouden (Het ABC/Day a weekschool)
Willy de Heer (Kenniscentrum voor Makkelijk Lerenden)

Space Talks:
Microgravity expert en cooperating scientist @ ESA-ESTEC Jack van Loon
Space Expo directeur Rob van den Berg
Astrobiologe Inge Loes ten Kate

Kunstenaars: (co-create workshops, installaties, performances)
Maarten Bel, Mr Adam, Rae@Wiredtocreate, Galaxy Silent Disco, Intergalactic Recruitment Agency

Ontmoet de volgende HB organisaties/professionals:
HB expertise centrum HIQ, Het ABC/Day a weekschool, Stichting Kenniscentrum voor Makkelijk Lerenden,De Wijswijzer, Mensa Fonds, IHBV – Instituut Hoogbegaafdheid Volwassenen, Praktijk Sherpa, Prismatis, Mandeville Academy, Het Kleine Avontuur,Verschil in Talent, Ondernemen met Eugenie, Stichting Hoogbegaafd!, De Dappere Professional, Talentissimo,Terpstra Legal, 21steeeuwsevaardigheden, Stichting IQ+, Phi-Lab, LerenLerenSchiedam & Slo/Talentstimuleren.

Randprogrammering/Verkoop: De Feesttantes, Pientere puzzels, Denkspellenparadijs, Sensory Tools

Food/Drank: Naald en Hamer koffiebar, Shzzl Bar herbal tea&lemonade

De Space en HB talks, co-create kunstworkshops en (theater)performances zijn helemaal gratis. Voor een enkele activiteit wordt een kleine materiaalvergoeding gevraagd. In juni publiceren we de complete programmering.

OBA
393 Bijlmerplein