Noord-Holland / De Uitvinders van Pop (8+)

7 april 2019 - 11:30 - 13:30

Na een uitverkochte voorstelling van ‘De uitvinders van hiphop’, nu de tweede editie in de serie: ‘De uitvinders van pop’.

‘De uitvinders van pop’ is een voorstelling voor kinderen vanaf acht jaar (bovenbouw) over de oorsprong en ontwikkeling van popmuziek. ‘Queen of pop’ Madonna – gespeeld door actrice Martine Sandifort – wordt geïnterviewd op het podium van Paradiso. Aan de hand van live muziek door de band Grim Tim en video-archiefmateriaal van vj Supreme Cuisine vertelt zij over ‘rock-and-roll’ en beatmuziek, over het eerste popidool, over MTV, beeldcultuur en haar eigen rol daarin.

Martine Sandifort wordt geïnterviewd door Niek Barendsen die ook het script van de voorstelling schreef. Niek Barendsen is onder meer bekend van zijn sketches voor Het Klokhuis en de series ‘Welkom in de 80-jarige oorlog’ en ‘Welkom in de jaren ‘60’.

Martine Sandifort is kleinkunstenaar en onderdeel van het succesvolle caberetduo Vrijdag & Sandifort. Op televisie speelde ze verschillende typetjes bij Kopspijkers en Koefnoen, is ze een van de vaste gezichten bij het Klokhuis en speelde zij Dokter Corrie in de ‘De Dokter Corrie’ show.

Grim Tim is de band die het verhaal van Madonna live illustreert. Een powertrio dat een dynamisch brouwsel creëert, doordrenkt met vuige rock, teruggaand naar de gloriedagen van rock ‘n roll. Hun nieuwe, goed ontvangen album ‘Why Do It At All’ kwam 16 november uit.

Vj Supreme Cuisine, alias Menno Spieker, verzorgt de visuals. Hij is vj, graphic designer, motion graphic designer en party organisator. Voor ‘De Uitvinders van…’ combineert hij beeldredactie met vj skills.

Voertaal: Nederlands

‘De uitvinders van pop…’ is een initiatief en productie van Paradiso. Het is de tweede editie in een serie van vier over de oorsprong van verschillende muziekstromingen. Op 7 februari stond hip hop centraal. Een editie over dance en soul volgen nog. Wil je hierover bericht ontvangen? Meld je dan hier aan voor de mailinglijst: http://eepurl.com/ghtwSv

‘De uitvinders van hip hop’ wordt mede mogelijk gemaakt door Fonds21, VSBfonds en het Prins Bernhard Cultuurfonds Noord-Holland.

Meer info en tickets: https://paradi.so/UitvindersPop

7 april 2019

Paradiso Amsterdam