Limburg / Lezing Een kijk op Hoogbegaafdheid!

18 september 2019 - 19:30 - 21:00

€7,50

Deze lezing is speciaal voor ouders van hoogbegaafde kinderen en andere geïnteresseerden, die meer willen weten over het begeleiden en opvoeden van hoogbegaafde kinderen.

Hoogbegaafd, je hoort deze term steeds vaker vallen, maar wat is “hoogbegaafdheid” nu precies? Ouders van hoogbegaafde kinderen merken vaak dat het opvoeden veel moeizamer gaat dan verwacht. Standaard opvoedadviezen werken soms zelfs helemaal niet. Ook op school lopen leerkrachten hier tegen aan. Dat komt omdat een hoogbegaafd kind anders reageert. De begeleiding sluit vaak onvoldoende aan bij de behoefte van het kind.

Wat heb ik eraan?
Meer weten over hoogbegaafdheid? Op zoek naar praktische tips en handvaten bij opvoeding en begeleiding van hoogbegaafde kinderen? In deze lezing bespreekt Barbara van der Waarde, van Orthopedagogiek van waarde, hoe ervoor gezorgd kan worden dat hoogbegaafde kinderen de opvoeding en begeleiding krijgen die het beste bij hun karakter en problemen aansluit.

Barbara geeft invulling aan het vak orthopedagogiek door zich te richten op een specifieke doelgroep (slimme kinderen). Zij werkt er aan om haar vakkennis en expertise up to date te houden door bijscholingen, cursussen, boeken en coaching. Zij staat geregistreerd als orthopedagoog bij het NVO en het SKJ.

Hier aanmelden!

18 september 2019