LeesiQlub+ Rotterdam ‘Het allesboek over uitvindingen’.

4 juli 2020 - 13:00 - 14:30

Gratis

Wil jij weten… wat een octrooi is? Hoe Lodewijk XIV op het idee kwam om zeep te maken? Waarom Benjamin Franklin in een storm ging vliegeren? Wat de reden is Archimedes naakt door de straten van Syracuse eureka riep? En wat uitvindingen nu eigenlijk precies zijn? Dan is deze Lees iQlub+ precies voor jou! Met behulp van Het allesboek over uitvindingen van Martijn Min maken we deze middag kennis met de meest belangrijke en absurde uitvindingen. Natuurlijk met veel knotsgekke feiten en weetjes. En niet te vergeten het heldenverhaal van de uitvinder van wc-papier Joseph Gayetty!

Lees iQlub+ is onderdeel van stichting iQ+. LeesiQlub+ is een leesclub voor (hoogbegaafde) kinderen in de basisschoolleeftijd.
Adviesleeftijd: Vanaf groep 5. Het evenement is gratis, wel graag even aanmelden via deze link.

4 juli 2020
Gratis