Landelijk / Girlsday

11 april 2019

Over Girlsday
Tijdens Girlsday openen door heel Nederland bèta-, technische, ICT-bedrijven én technische of ICT-afdelingen van bedrijven hun deuren voor meisjes van 10 tot 15 jaar. De meisjes kunnen deelnemen aan interessante activiteiten, maken kennis met vrouwelijke medewerkers en leren meer over bèta/technische werkzaamheden. Kortom Girlsday laat meisjes de onontdekte wereld van bèta, techniek en ICT van dichtbij beleven!
Girlsday 2019 is op donderdag 11 april en wordt in samenwerking met TechniekTalent.nu en het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap georganiseerd.

Waarom deelnemen
Veel vrouwelijk bèta-/technisch en ICT-talent gaat verloren, vaak omdat meisjes onbekend zijn met bèta-, technische en ICT-beroepen en opleidingen. Het bezoek aan een bedrijf kan helpen de blik van meisjes op bèta, techniek en ICT te verbreden en hun loopbaankeuzes te beïnvloeden. Binnen bedrijven dringt ook steeds meer het besef door dat genderdiversiteit op de werkvloer voor betere resultaten zorgt. Deelnemende bedrijven hebben gemerkt dat de betrokkenheid en de bereidheid van (vrouwelijke) medewerkers om zich in te zetten voor de toekomstige generatie groot is. De bedrijven ervaren het als positief om het contact met scholen in de omgeving te onderhouden.

Klik hier voor meer informatie over Girlsday!

Landelijk
Netherlands