Filmavond + Informatiemarkt voor Hooggevoeligen

24 januari 2019 - 19:00 - 22:30

€12.50

Een bijzondere filmavond met documentaire “Sensitive” in de bios én een informatiemarkt met (bijna) alles op het gebied van Hooggevoeligheid! Speciaal voor HSP-ers organiseert Bewust Bollenstreek deze avond in de Muze. Laat je informeren en inspireren! In samenwerking met professionals uit de Bollenstreek.

Programma
19.00-20.00u informatiemarkt met (bijna) alles op het gebied van Hooggevoeligheid
20.00-21.30u vertoning “Sensitive the Movie – the untold story about Sensitivity” in de filmzaal
21.30-22.30u informatiemarkt met (bijna) alles op het gebied van Hooggevoeligheid
22.30u sluiting

Reserveren
Kaarten á € 12.50 kunnen online gekocht worden bij De Muze, aan de balie van De Muze, bij boekhandel Van der Meer in Noordwijk en bij de VVV Noordwijkerhout. Deze kaart geeft toegang tot de informatiemarkt én de film.

Bestel je kaartje online via de link!

Over de film Sensitive
Sensitive the movie – the untold story about Sensitivity is een documentaire over hooggevoeligheid. Het doel van deze film is om het bewustzijn over hooggevoeligheid te vergroten. Zodat HSP (High Sensitive Person) en niet HSP elkaar beter begrijpen en er verder professioneel onderzoek gedaan kan worden naar deze eigenschap.

Hooggevoeligheid wordt vaak verward met verlegenheid en introversie. Hooggevoelige mensen die hun hooggevoeligheid nog niet goed beheersen worden soms “overgevoelig” genoemd, ze hebben vaak last van allerlei klachten zoals depressie of chronische vermoeidheid, omdat ze overprikkeld raken. In Sensitive the movie wordt gesproken over de voordelen en nadelen waar HSP mee kunnen worstelen, zoals: gevoelens en emoties extra intens ervaren, overweldigd raken van prikkels zoals geluid/licht/ stemmingen van anderen, over dingen diep nadenken, intens genieten van liefde, plezier, schoonheid en natuur, ‘raar’ gevonden worden. HSPers zijn vaak creatief en vinden zingeving in werk belangrijk. Ze komen volledig tot hun recht als ze zelfstandig werken.
Hoogsensitiviteit is een aangeboren eigenschap; geen ziekte! Circa 20% van de bevolking is hoogsensitief, dat zijn 1,4 miljard mensen wereldwijd!

Kijk hier naar de trailer: https://vimeo.com/127411908

Over de informatiemarkt voor hooggevoeligheid

Voor en na de film kun je je uitgebreid laten informeren door onderstaande professionals uit onze eigen Bollenstreek, over wat zij kunnen bieden bij het (h)erkennen en anders omgaan met hooggevoeligheid. Maak van je kwetsbaarheid je kracht!

Artepp, Petra Turkenburg uit Hillegom
hooggevoeligheid @ creativiteit
KleurigLeven, Silvia Heemskerk uit Voorhout
coaching bij hooggevoeligheid
Coachpraktijk Stefanie, Stefanie Veld uit Katwijk
kindercoach voor hoogsensitieve kinderen en hun ouders
Compleat Coaching, Bianca Hermans uit Lisse
hooggevoeligheid & voeding
Geomassage, Nicolette Mittelmeijer uit Noordwijk
massage, omdat lichaamscontact extra belangrijk is voor HSPers
Guus Zijlstra Coaching uit Sassenheim
coaching en training van de (hoog)gevoelige
Licht-op-Talent, Annette Damman uit Hillegom
coaching bij begaafdheid (vaak gepaard met hooggevoeligheid)
LiefdeWerk, Angela Roelen uit Lisse
familieopstellingen over hooggevoeligheid en het gezin
Meridiaan Voetreflex, Diana Siemerink-Buskens uit Noordwijk voetreflextherapie om heel dicht bij jezelf te blijven
Petra Meiburg Natuurcoach uit Hillegom, coaching in de natuur voor (hoog)gevoelige mensen
Praktijk Arma, Arma Schouten uit Katwijk
lichaamsgericht werk en coaching voor de (hoog)gevoelige vrouw
Praktijk Hornung, Marjon Hornung uit Noordwijk
homeopathie bij hooggevoeligheid
Yoga by Esther, Esther Augustinus uit Noordwijk
met yoga / mindful walk beter leren luisteren naar jezelf

Meer over de film

De documentaire is gemaakt door Globaltouch Group (zij wonnen eerder een Emmy-award) samen met dr. Elaine Airon. Aron deed wetenschappelijk onderzoek naar hooggevoeligheid en schreef diverse boeken over het onderwerp vanuit een wetenschappelijke visie. Elaine Aron zegt dat vroeger, in de prehistorie de mens in kleine groepen leefde. Hooggevoeligheid was zeer nuttig en had een duidelijke functie: het hielp om te overleven. Hoog sensitieve personen zijn immers sterk in het observeren en het waarnemen van mogelijk naderend gevaar. Men wist vroeger goed wat elkaars kwaliteiten waren; ze werden volop benut. Ieder kon zo op zijn eigen wijze bijdragen aan het voorbestaan en overleven de groep als geheel. Nu is deze kennis over elkaars kwaliteiten en hooggevoeligheid vaak ‘vergeten’: circa 80% van de bevolking weet niet wat hoogsensitiviteit inhoudt.

Voor de film zijn 40 interviews met mensen van over de hele wereld gehouden, waaronder: ouders/partners/vrienden/collega’s van HSPers, zangeres Alanis Morissette en diverse wetenschappers en experts op het gebied van hooggevoeligheid.

Bewust Bollenstreek heeft als missie het bevorderen van een bewuste samenleving in de Bollenstreek. Daarom haalt zij graag deze film naar de Bollenstreek! We ontmoeten je graag.

24 januari 2019
€12.50