Workshop bewegend leren-automatiseren t/m 20

4 februari 2019 - 15:30 - 17:00

€30

Kinderen hebben de sommen t/m 20 niet altijd geautomatiseerd. Ze tellen nog op hun vingers of maken (in hun hoofd) een tussenstap. Ze gaan bijvoorbeeld eerst aanvullen tot 10. Neem de som 8+5. Je doet dan 8+2=10 en dan nog 3 erbij = 13. Door deze tussenstap voor alle sommen iedere keer te nemen, zal het maken van rijtjes sommen of grote sommen onder elkaar, erg lang duren. Daardoor wordt je ook moe en ga je minder concentreren. Het is dus belangrijk om deze sommen te automatiseren. Maar je moet beginnen bij het honderdveld.

Tijdens deze workshop gaan we aan de slag met het honderdveld, de sommen t/m 10 (en bijna 10) en de tweelingsommen. We zullen veel bewegen en oefenen met verschillende spelletjes. Veel van deze spelletjes kunnen ze thuis ook doen.

4 februari 2019
€30