Verlenging Pilot ‘Ook naar school’

De pilot ‘Ook naar School’ voor kinderen in de basisschoolleeftijd die (dreigen) thuis (te komen) zitten, wordt tot aan de zomervakantie verlengd! Na een periode van zeven weken, dat het eerste deel van de pilot heeft gedraaid worden nu verbeterpunten en manier van borging van positieve resultaten geëvalueerd. Eén van de bevindingen die we nu al kunnen maken, is dat het project ook uitermate geschikt is voor schoolgaande (vermoedelijk) hoogbegaafde kinderen, die gedurende een schoolweek extra ondersteuning en begeleiding nodig hebben om zogezegd op ‘adem te kunnen komen’. Dit totdat er in overleg met ouders, school en andere betrokken partijen aanpassingen op de desbetreffende school in de begeleiding en ondersteuning van deze leerlingen kunnen worden gemaakt. In dit traject volgt een leerling één á twee dagdelen van het project, die ook in overleg worden gekozen op de hulpvraag van ouders en school van de leerling. De eerste evaluatiegesprekken met de verschillende aanbieders vinden momenteel plaats. Van groot belang hierbij zijn voor ons uiteraard de ervaringen van ouders en kinderen goed besproken . In de komende weken werken we aan een nauwere samenwerking met betrokken partijen als Gemeentes, Centrum Jeugd en Gezin, Sociaal Kern Team en samenwerkingsverbanden. Onze ervaring is dat door een goede samenwerking processen kunnen worden versneld met als resultaat passende oplossingen voor het kind. Wil je meer informatie over deze pilot en/of vragen over een mogelijke samenwerking, dan kun je een mail sturen naar sima@stichtingiqplus.nl