Pilot de Jonge Onderzoekers

Na de herfstvakantie is er een groep van 8 peuters heel stoer gestart bij DJO. Deze groep is een pilot vanuit een initiatief van stichting Kwest (kinderopvangorganisatie in het Westland) en stichting iQ+ in samenwerking met Cleverbee.

Met deze pilot zijn we op zoek naar de wijze waarop we peuters met een ontwikkelingsvoorsprong een omgeving kunnen bieden waarin uitdaging, ontwikkelingsgelijken ontmoeten en een prettige sfeer waarin je gezien wordt, gerealiseerd kan worden.

Ook wordt er een pedagogisch medewerker van Kwest on the job gecoacht door Mirjam Veldhoven van Cleverbee. Hoe vul je een ochtend met passende activiteiten, wat zijn belangrijke elementen, hoe zit de bejegening eruit; deze vragen zijn iedere ochtend het uitgangspunt.

De pilot loopt 8 ochtenden (de woensdagochtenden tussen herfst- en kerstvakantie). Inmiddels zijn we al een paar weken onderweg en zien we tot nu toe blije (maar vermoeide) kinderen, gelukkige medewerkers (“het is heerlijk om de kinderen zo in hun element te zien”) en tevreden ouders.

Voor meer informatie over deze pilot en het vervolg hierop kunt u contact met ons opnemen!

Laat een Reactie achter