LeesiQlub+ de Nederlandse politiek

Op zondag 31 maart was er weer een LeesiQlub+ bij Vingerling in Naaldwijk. Dit keer stond de Nederlandse politiek centraal. Er zijn allerlei onderwerpen aan bod gekomen. Hoe maak je een wet? Wanneer wordt een wet goedgekeurd en wanneer niet? Hoe werkt de Eerste Kamer, maar wat is dan eigenlijk de Tweede Kamer. Wie is eigenlijk de minister president en welke taken heeft hij? Waarom stemmen we voor de Provinciale Staten? En zo nog veel meer verschillende zaken. Het was gaaf om te zien dat de kinderen die er waren al zoveel wisten over de Nederlandse politiek.  Alle vragen konden gesteld worden aan Ian, die echt ontzettend veel weet over het Nederlandse politieke systeem. In de pauze was er koek en limonade en ook de Grondwet kon ingekeken worden. Na de pauze mochten de kinderen aan de slag met hun eigen politieke partij. Er werd volop gebrainstormd en er ontstonden hele mooie ideeën!
Het was een fijne middag, en wie weet zien we een van deze kanjers ooit nog wel eens terug in politiek!