iQracht+ gaat van start!

Stichting iQ+ start met een nieuw onderdeel voor hoogbegaafde volwassenen: iQracht+.
Naast de inmiddels opgezette activiteiten voor de hoogbegaafde kinderen zelf, voor ouders van hoogbegaafde kinderen en voor mensen die bijvoorbeeld via werk met hoogbegaafde kinderen te maken hebben creëren wij nu een tak die bedoeld is voor hoogbegaafde volwassenen.
Zij waren een hoogbegaafd kind in een tijd dat daar vaak nog niet veel aandacht voor was en de hoge intelligentie in combinatie met andere zijnskenmerken niet werd herkend en/of erkend.
Literatuur en gesprekken over deze materie wijzen uit dat veel volwassen hoogbegaafden meermaals kampen met ‘lastigheden’ en ‘valkuilen’, welke terug zijn te voeren op de kindertijd/schooltijd.
Stichting iQ+ organiseert drie keer per jaar een workshop, waarin we met een professioneel trainer aan de slag gaan met betrekking tot een specifiek onderwerp.
Er wordt voldoende tijd gemaakt om diepgang te creëren.
Onderwerpen die bijvoorbeeld aan bod kunnen komen zijn ‘onderpresteren op het werk’, ‘faalangst’, ‘mindset’, ‘doorzettingsvermogen’, ‘perfectionisme’ en ‘hooggevoeligheid’.

De eerste iQracht+ wordt gehouden op zondag 17 februari 2019. Aanvang is 13.00 uur en de verwachting is dat we eindigen om ca. 17.00 uur.
Wij zijn verheugd te melden dat deze eerste bijeenkomst begeleid zal worden door Jeugd psychotherapeut en therapeutisch coach Marjo Vellekoop.
Marjo, tevens aan de stichting verbonden als lid van de Raad van Advies, gaat aan de slag met het onderwerp ‘True self / false self’

Hoe jij naar jezelf kijkt, bepaalt voor een groot deel hoe je in de wereld staat. Keuzes die je maakt in je leven worden deels gebaseerd op je zelfbeeld.
Hoe komt het toch dat hoogbegaafden in hun jeugd veelal een vals zelfbeeld ontwikkelen? Welke stukken van jouw persoonlijkheid zijn echt en welke zijn het gevolg van conformeren? Wat is er nodig om (weer) een waar zelfbeeld te krijgen?
Dit zijn voorbeelden van vragen die aan bod kunnen komen deze middag.

Voor de workshop is geen voorbereiding nodig.

Alle praktische informatie nog even op een rij:
Ontvangst: vanaf 12.30 uur met koffie en thee, start om 13.00 uur
Locatie: Ouvertureschool, Sibelius 1 te Naaldwijk (parkeren bij AH Naaldwijk)
Kosten: € 30,- per deelnemer
Aanmelding: via (zie link hieronder)
Let op: wij hebben plek voor 20 deelnemers; vol = vol.
Vragen of aanmelden? Dat kan via info@stichtingiqplus.nl

Laat een Reactie achter