iQ+ netwerkt! Oog voor talent op de werkvloer

Stichting iQ+ is er voor het hoogbegaafde kind. Maar wist je dat het werkzame leven voor veel hoogbegaafde volwassenen nog steeds een puzzel kan zijn? Hoogbegaafd zijn stopt niet na de kinderjaren, maar ben je heel je leven lang. Speciaal voor hoogbegaafde volwassenen, werkgevers én (zorg)professionals organiseert stichting iQ+ op woensdag 29 november iQ+ netwerkt!

Bestaat zoiets als passend werk?

iQ+ netwerkt! is de plek waar hoogbegaafde volwassenen elkaar kunnen ontmoeten, waar kennis wordt gedeeld en waar wordt afgerekend met cliché vooroordelen. Waar we in het onderwijs al een poosje meebouwen aan passend onderwijs, is zoiets als passend werk voor veel hoogbegaafde volwassenen nog altijd ver-van-hun-bed-show. Daar moet je met elkaar over in gesprek, kennis vergroten en stappen zetten in deskundigheidsbevordering.

Hoe behoud je hoogbegaafd talent?

Organisatoren Ella de Munnik en Claudia Raaphorst zijn projectleiders van het programma iQ+ werkt! en onderschrijven het belang van het opbouwen van een netwerk waarin kennis van hoogbegaafdheid op de werkvloer wordt ondersteund. Elkaar ontmoeten en kennis delen is stap één, daarna moeten stappen in organisaties kunnen worden gezet die hoogbegaafd talent kunnen laten bloeien. Welke stappen dat zijn, hangt natuurlijk af van de aard van de organisatie, de fysieke ruimte die zij tot haar beschikking heeft en hoe deze stappen kunnen meelopen met het organisatiebeleid.

Elkaar ontmoeten of meepraten?

Deze iQ+ netwerkt! wordt omlijst door keynote spreker Joris Luyendijk, onder meer bekend van zijn boeken ‘De zeven vinkjes’ en ‘Het zijn net mensen’; is hoogbegaafdheid een extra vinkje of juist niet? De avond zal verder een informeel open karakter hebben dat in het teken staat van elkaar ontmoeten. Heb je interesse of ken je mensen die interesse zouden kunnen hebben, wees welkom! De uitnodiging kan je hier vinden.

Programma: 19.00 uur inloop, start 19.30 uur en start netwerken 21.00 uur
Locatie: Priva in De Lier

Aanmelden kan via deze link