Zuid-Holland – Workshop zwaardvechten als een ridder

4 februari 2023 - 12:00 - 14:00

Heb je altijd al willen leren zwaardvechten als een echte ridder? Dat kan!

In deze workshop leer je de beginselen van het zwaardvechten zoals dat in de 13e eeuw werd gedaan. In twee uur leer je de belangrijkste aanvallen en verdedigingen en zie je hoe die werden gebruikt in een echt gevecht. En je leert hoe je een gevecht er echt kan laten uitzien, ook al raakt er natuurlijk niemand echt gewond.

De workshop wordt gegeven door enkele zeer ervaren ridders van Bataille Krijgskunsten. Zie ze in actie op bataille-krijgskunsten.nl.

Praktische informatie:

Leeftijd:
De workshop is geschikt voor kinderen en jongeren van 6 tot 18 jaar; de groep wordt verdeeld naar leeftijd, zodat de training kan worden aangepast voor de jongere en oudere deelnemers.

Wanneer:
Zaterdag 4 februari 2023,  12.00-14.00 uur

Waar:
Gymzaal Loevesteinplaats
Loevesteinplaats 8 (ingang via het schoolplein)
2613 LE Delft

Prijs:
Leden:
10 Euro per kind/jongere
Niet- leden:
12,50 euro per kind/jongere

Bereikbaarheid:
Parkeren kan op de Hugo de Grootstraat, op parkeerplaats Pensionarispad, of in Parkeergarage Phoenix (ca. 10 minuten lopen).
Station Delft ligt op 10 minuten lopen.

LET OP

Er wordt bij deze workshop gebruikgemaakt van nylon zwaarden. Deze kunnen hard aankomen! Neem stevige handschoenen mee om je handen te beschermen.
Dit betekent ook dat de deelnemers basale veiligheidsvoorschriften in acht moeten nemen, zoals luisteren naar de trainers, niet wild rondrennen of zwaaien met zwaarden en niet te agressief vechten. Twijfel je of je kind hiertoe in staat is, dan kun je natuurlijk meegaan als begeleider. Neem bij vragen contact op met de organisatie.

Aanmelden kan hier
Graag aanmelden door een mail met het aantal deelnemers, hun leeftijd, naam, eventueel Pharos lidmaatschap nummer en een telefoonnummer waarop we u indien nodig tijdens de activiteit kunnen  bereiken.

4 februari 2023
, , , , , , ,