Zuid-Holland / Workshop gel maken

31 januari 2020 - 13:30 - 16:00

€15

Workshop gel maken en onderzoeken, tijdens de onderwijsstaking.
Houd jij van experimenteren met dingen uit je badkamerkast? En wil je ook graag weten hoe het werkt? Kom dan naar de workshop van Leer, denk en doe!

Gel en wetenschap
Gel lijkt een vaste stof, maar is eigenlijk vloeibaar. Hoe zit dat dan? Dat gaan we in deze workshop bekijken en ervaren. Dit doen we door zelf gel te maken. Ook bespreken we hoe dit scheikundig werkt.

Filosofie
Kinderen doen gel in hun haar, vaak jongens, maar ook meiden. Er zijn ook kinderen die absoluut geen gel in hun haar willen. Wie bepaalt nu eigenlijk wat normaal is? Of wat cool is? Daar gaan we over filosoferen.

Voor kinderen op de basisschool
Inschrijven via PB of info@leerdenkdoe.nl

31 januari 2020