Zuid Holland / Slootjesdag

23 juni 2019 - 14:00 - 16:00

Gratis

ngdijkWaterschorpioenen, kokerjuffers of stekelbaarsjes – wat leeft er allemaal bij jou in sloot en plas? Hoe kan het dat een Schaatsenrijder (insect) op het water loopt? Je komt het te weten tijdens de IVN Slootjesdagen. Landelijk worden die van 14 tot en met 16 juni gehouden; in Rotterdam op zondag 23 juni.
Kinderen tussen de 4 en 12 jaar kunnen samen met hun (groot)ouders ontdekken wat er te beleven is aan de rand van een sloot.

IVN medewerkers staan klaar om te helpen.
Materialen voor leuke proefjes en activiteiten in en bij het water zijn beschikbaar.

Geef je snel op, uiterlijk op vrijdag 21 juni, via ivnrotterdam@gmail.com.
Er kunnen maximaal 30 kinderen meedoen. Wie het eerst komt, het eerst maalt.

Praktische details:
Locatie: Berg- en Broekpark, Rotterdam-Schiebroek
Verzamelen bij: toegangshek tot Kinderboerderij Wilgenhof, Ringdijk 76, 3054 KV Rotterdam

Meenemen: laarzen, sportieve kleding, iets te drinken en een gezonde dosis nieuwsgierigheid!

Met het OV is de locatie goed te bereiken.
Voor parkeren is bij de Kinderboerderij zelf geen mogelijkheid, wel in de omgeving.

Kinderboerderij Wilgenhof
Ringdijk 76