Zuid-Holland / OERRR Watersafari over de Nieuwkoopse Plassen

23 september 2020 - 15:00 - 17:00

€8,50

Op woensdagmiddag varen de boswachters van Natuurmonumenten uit, de Nieuwkoopse Plassen op. Tijdens de Watersafari van OERRR leren kinderen alles over het ontstaan van de plassen en gaan zij op zoek naar de dieren die in en rondom de Nieuwkoopse Plassen leven.

Speuren

Neem je verrekijker mee en speur naar vogels, zoals de buizerd en de aalscholver. Gewapend met een schepnet speur je de sloten af op zoek naar waterdiertjes. Bekijk ze met een zoekkaart en onder een loupepotje of vergrootglas.

Eiland

Tijdens de tocht meren de boswachters van Natuurmonumenten ook aan bij de Geitenkamp, een onbewoond eiland midden op de Nieuwkoopse Plassen. Ga op zoek naar Villa Kiekendief, beklim de vogeltoren en loop over de vlonders dwars door dit prachtige moerasgebied.

Restaurant Tijsterman, Nieuwkoop
Dorpsstraat 116