Zuid-Holland – make-a-thon

28 september 2023 - 09:30 - 16:30

Op 28 september organiseren we een nieuwe make-a-thon.

Dit keer zoomen we in op het thema:

En dan hebben we het dus over de samenwerking tussen onderwijs én zorg. Waar al langere tijd over gepraat wordt, er is zelfs al het experiment ‘Zorg in Onderwijstijd’ in cluster 3 en 4 van het speciaal onderwijs.
Maar wij gaan het met de make-a-thon hebben over ‘wat kunnen we nu doen?’ En dat doen we samen met beleidsmedewerkers van de ministeries van OCW én VWS.

Allereerst, wat is een make-a-thon?
Een make-a-thon is een brainstormmethode en designprint bestaande uit zeven stappen waarbij partijen met elkaar een uitdaging aangaan waarin ze een prototype gaan ontwikkelen.
Make-a-thon: A brief but intensive experience where people gather together to hack/build/tinker and create something new. Sometimes with an attached theme (i.e., designing for good).
En dit prototype kan een nieuwe werkwijze zijn, we kunnen hiaten in regelgeving aanpakken, een plan hoe je meer kennis op de juiste plekken kan krijgen. Tijdens een make-a-thon staat alles in het teken van vrije brainstorming, the sky is the limit!

Om deze uitdaging aan te gaan hebben we een diversiteit aan deelnemers nodig. Mensen en jongeren uit en om het onderwijs, regelgeving, zorg, maar ook creatievelingen en out-of-the-box denkers.

Spreekt dit je aan? Download dan hier de volledige uitnodiging en meld je aan!

Praktische informatie:
Datum                 Donderdag 28 september 2023, inloop 9:30
Tijd deel1            10:00-12:30, verkennen Problem Tree
Lunch                 12:30-13:00, wordt verzorgd
Tijd deel2           13:00-16:30, brainstormen over de Solution Tree
Locatie               Den Haag, exacte locatie volgt
Thema                ‘Wat is er nodig om hoogbegaafde leerlingen de juiste ondersteuning in het onderwijs te geven?’
Eten/drinken     Wordt verzorgd, graag van tevoren aangeven of je gebruik wilt maken van de lunch en of je dieetwensen hebt.

Deze bijeenkomst wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting Hoogbegaafd!, de Broedplaats Jongeren van Stichting Hoogbegaafd! en het landelijk Kenniscentrum (hoog)begaafdheid.

Den Haag
Den Haag, Zuid-Holland Nederland + Google Maps