Zuid-Holland / Het automatiseer de tafels spelletjesfestijn!

19 januari 2020 - 10:00 - 12:00

Van sjoelen tot bingo; van trampoline springen tot tafeltjes verhuren.
Alles zal deze ochtend in het teken staan van het automatiseren van de tafels van 1 t/m 12. Maar er wordt niet droog gestampt; er wordt een feestje van gemaakt.

Er gaat veel worden bewogen omdat het leren dan soepeler verloopt.
Op school wordt vooral de linkerhersenhelft van kinderen gestimuleerd. De linkerhersenhelft gebruik je bij rekenen, taal, logisch denken, verwoorden redeneren etc. Bij bewegen gebruik je juist de rechterhersenhelft. Door middel van bewegen leg je verbindingen tussen de linker- en rechterhersenhelft. Je onthoud de stof makkelijker, beter en kunt die bovendien langer onthouden. Om dit te bevorderen worden tijdens deze ochtend bewegingsspelletjes afgewisseld met spelletjes aan tafel.
Regelmatig geven ouders aan weerstand te ervaren bij hun kind om de tafels te oefenen. Vandaar dat je op dit festijn op een andere manier met tafels bezig zal gaan, zodat het niet voelt als leren.
Voorkom een achterstand en maak van je hoofd een rekenmachine!

Kosten €15,- Dit is inclusief drinken, wat lekkers en een overzicht van de spelletjes om mee naar huis te nemen.
Opgeven kan per mail Jelleke.Rijken@gmail.com of per tel 0653279203

19 januari 2020