Utrecht / Peers4Parents Day

10 maart 2019 - 10:00 - 17:30

Speciaal Peers4Parents Event voor ouders van begaafde kinderen

Ouders van (hoog)begaafde kinderen ervaren andere uitdagingen in de opvoeding dan de
meeste andere ouders. Begaafde kinderen zijn creatief, denken diep door en hebben een
hoog bewustzijn. Zij beleven hun innerlijke wereld en alles daarbuiten zeer intens. Deze intensiteit is voor de buitenwereld soms moeilijk te bevatten. Het begaafde kind, op zijn beurt, voelt zich vervolgens vaak niet begrepen. In het ergste geval kan het kind zich niet spiegelen aan de omgeving en ontwikkelt het mogelijk een verkeerd zelfbeeld.

Werken aan de Emotionele ontwikkeling van je begaafde kind

Als ouders sta je voor de uitdaging om je begaafde kind te ondersteunen in het leren kennen van zichzelf en te leren leven in afstemming op en met anderen. De mismatch tussen wie het kind is, wat het nodig heeft om zich te ontwikkelen en de mogelijkheden die de omgeving biedt, kan die taak bemoeilijken of simpelweg minder leuk maken. Dit geeft opvoedstress en kost energie. Door de belasting kan ook de communicatie binnen het gezin onder druk komen
te staan.
Peers4Parents richt zich op de ondersteuning van ouders in de opvoeding. Omdat positief opvoeden meer energie, emotionele balans en opvoedplezier geeft.

3 thema’s van het Peers4Parents Programma in één dag!

Tijdens de Peers4Parents Day op zondag 10 maart komen drie belangrijke opvoedthema’s uit het Peers4Parents Programma aan bod:
• Motivatie, enthousiasme en onderpresteren
• Intensiteit, perfectionisme en stress
• Idealisme, teleurstelling, ongelukkig zijn en depressie

Hoe werkt het?

Twee Peers4Parents facilitators lichten in drie rondes de thema’s inhoudelijk toe. Ouders delen vervolgens ervaringen met elkaar, wisselen tips uit en verdiepen hun inzichten. De groepen bestaan uit maximaal 16 ouders en 2 facilitators.

De investering voor deze bijzondere dag bedraagt €175,- per persoon. Uit de praktijk blijft de meerwaarde van deelname van beide ouders groot. Om die reden geldt een kortingsprijs van €225,- per gezin. Beide prijzen zijn inclusief koffie/thee en lunch.

Aanmelden

Wil jij ook positief opvoeden en het algemeen welbevinden van alle gezinsleden versterken? Meld je dan aan voor de Peers4Parents Day. Dit kan door een mail te sturen aan
administratie peers4parents met je naam en NAW gegevens. Maak daarnaast een bedrag van € 175,- of € 225,- (afhankelijk van persoonlijke of gezinsdeelname) over op IBAN
NL35 INGB 0004 4153 15 t.n.v. Stichting WEBB. Vermeld hierbij de naam/namen van de deelnemer(s). Je ontvangt per mail een bevestiging van deelname aan de Peers4Parents Day.

Contact

Voor nadere informatie kun je contact opnemen met Albert Kaput (voorzitter Stichting Webb,
Peers4Parents facilitator en trainer): tel. 06-22378114.

10 maart 2019
, ,