Utrecht – Peermiddag met workshop

12 februari 2023 - 13:00 - 15:30

Op zondag 12 februari organiseren we weer een speelmiddag voor peers bij de scouting in Driebergen. Die middag is er ruimte voor kinderen om peers te ontmoeten, binnen en buiten te spelen (o.a. weerwolven, knutselen, hutten bouwen).
Ouders blijven erbij om met elkaar te praten onder het genot van een kopje koffie/thee met wat lekkers.
Tijden: 12.30 tot 16 uur
Kosten: voor leden gratis, niet leden €5,00 per kind

Nieuw is dat we gaan proberen er telkens een workshop aan te koppelen. De eerste keer zal dat zijn met Vincent de Vries, musicus en docent.

Met workshop: Samen muziek maken:
Eenvoudige maar aansprekende liederen aankleden met instrumentwerk: eenvoudige percussie,eenvoudige instrumenten (ik schrijf akkoorden op, zoals bij een jam-sessie) maar ook eigen instrument, als ze dat willen. Denk aan Ed Sheeran, hoe hij begint met een ritme of melodie en daar telkens nieuwe muziek onder zet.
Daarbij is er ruimte voor improvisatie en eigen creatieve inbreng. Ook (graag!) inbreng van een melodie of stukje, wat je op je eigen instrument kunnen spelen en wat we dan gaan ondersteunen met andere instrumenten om te komen tot een gelegenheidsorkestje. (bongo, ukelele,gitaar, keyboard, kleine trom, klankhouten etc.).
13.00-14.00 uur: oudere deelnemers (10 jaar en ouder)
14.30-15.30 uur: jongere deelnemers, evt met ouders

Graag aanmelden via https://forms.gle/VxSwqQtHvXugmHWq5