Utrecht / Amerikaanse picknick voor (u)hb kids in Speelbos Houten

12 augustus 2019 - 11:00 - 14:00

Gezellig kletsen, spelen en ravotten in de natuur met andere hoogbegaafde kinderen en hun ouders? Diertjes zoeken op het land of in het water? Dat kán!

Kom op maandag 12 augustus 2019 om 11.00 naar het Speelbos in Houten!
Gezamenlijk wordt er voor een lekkere lunch gezorgd rond 12.00 in de buurt van de heuveltjes naast “het verdronken bos”. EnergIQ zorgt voor zoekkaarten, nemen jullie zelf ook schepnetjes en emmertjes mee?

Over het Speelbos:
In dit grote speelbos in Houten vind je geweldige speelplekken voor alle leeftijden! Het Speelbos hoort bij het natuurgebied Nieuw Wulven waar speciaal voor de kinderen een groot speelbos is aangelegd. Anders dan een gewone speeltuin zijn er natuurlijke objecten waar kinderen mee spelen. Gebruik je fantasie en beleef de natuur!

Het speelbos bestaat uit zes plekken: de Nieuwe Wulvense Waterlinie, het verdronken bos, de vliegerweide, de Romeinse Notenakker, het grote fort en het kleine dwaalbos.

Al deze gebieden hebben hun eigen speelplekken en thema’s. Van een waterspeelplaats, een trapveldje en een dwaalbos tot een klimtouwen constructie over het water… Kinderen van alle leeftijden kunnen zich hier vermaken!

Het speelbos ligt net buiten de Rondweg tussen de bedrijventerreinen Het Rondeel en Doornkade. Er is voldoende parkeergelegenheid en let op: geen voorzieningen zoals toiletten.

Komen jullie ook? De entree is gratis. Ieder is qua eten en drinken natuurlijk vrij om mee te nemen wat hij/zij wil en het is leuk als de kinderen van elkaar wat kunnen snoepen. EnergIQ zorgt weer voor een stapel pannenkoeken, dus laat even weten als je plannen hebt om te komen! (Info@energiqtalent.nl).

Tips:
** Neem een emmer en schepnet mee om waterdieren te vangen!
** Denk aan een handdoek en een set droge kleren voor de waterratten onder ons…

Er wordt om 11.00 uur bij de vlag die bij de houten klimtoestellen staat. Wil je later aansluiten, dan mag dat natuurlijk ook. We zijn dan hoogstwaarschijnlijk bij het Verdonken bos aan het spelen.

** het is vanaf parkeerplaats vanaf de Binnenweg ongeveer 10 minuten lopen over een kiezelweggetje. Je loopt dan langs het kleine dwaalbos en vervolgens kom je bij de houten toestellen en “deVlag” uit.

Tot dan!