SLO Conferentie Begaafdheid en Talentontwikkeling – Nieuwegein

14 november 2018

€75

Op 14 en 15 november 2018 organiseert het National Talent Centre of the Netherlands (NTCN) een conferentie bij NBC congrescentrum in Nieuwegein. Het thema van de conferentie is ‘Flow creëren in leren‘. We besteden aandacht aan het stimuleren van creativiteit, talentontwikkeling en persoonlijke groei en benaderen dit vanuit een levensloopperspectief. We richten ons hierbij op stimulerende factoren die van invloed zijn op de ontwikkeling van begaafde kinderen, adolescenten en volwassenen.

Programma

De keynotes worden verzorgd door Michael Piechowski (op 14 november) en Nicholas Colangelo (op 15 november). Na de keynote volgt op beide dagen een inspiratieronde, waarin ervaringsverhalen en praktijkvoorbeelden gedeeld worden. Aansluitend aan de goed verzorgde lunch zijn er in het middagprogramma twee rondes met 15 parallelle workshops en lezingen die aansluiten op de meest recente wetenschappelijke inzichten en ervaringen uit de praktijk. Met sprekers uit de US, Duitsland, België en Nederland biedt deze jaarlijkse conferentie over begaafdheid volop inspiratie en nieuwe inzichten, vanuit een breed perspectief, zowel nationaal als internationaal.

Voor wie?

De conferentie heeft een brede doelgroep: leraren, ervaringsdeskundigen (jongeren, ouders, volwassenen), onderwijs- en zorgprofessionals, onderzoekers, schoolleiders, bestuurders, leerplichtambtenaren en  onderwijsconsulenten. Iedereen die geïnteresseerd is in en betrokken is bij de begeleiding van begaafden, in onderwijs, werk en andere contexten is van harte welkom.

Inschrijven kan t/m 7 november via de website!

14 november 2018
€75