Online – WISC-V-NL intelligentie-onderzoek

8 maart 2023 - 20:00 - 21:45

Heb je als ouder, leerkracht, IB-er of hulpverlener te maken met (de uitslag en hoe-nu-verder van) intelligentie-onderzoek, dan is dit je kans om meer te weten te komen over intelligentie-onderzoek, en over de nieuwe WISC-V in het bijzonder.

WISC-V-NL

De WISC-V-NL is de opvolger van de WISC-III-NL. Met ingang van 1 januari 2018 is deze test verkrijgbaar en is nog altijd de meestgebruikte intelligentietest.

Via social media en mijn mailbox komen er regelmatig vragen langs over deze test. Vragen als:

• wat test je nou eigenlijk?
  • meet zo’n test wel wat je wilt weten?
  • wat betekenen die indexen?
  • hoe interpreteer je de uitslagen?
  • Wat kan de leerkracht ermee in de klas?
  • hoe zit het met lage verwerkingssnelheid en werkgeheugen?
    Hoogste tijd dus om hierover een webinar te verzorgen!

Het webinar vindt plaats op 8 maart 2023 om 20.00 uur en duurt max 1,5 uur. Ik bespreek de WISC-V-NL, heel kort ook andere intelligentietests, incl. (uiteraard niet op de persoon te herleiden) voorbeelden uit onze dagelijkse praktijk, en er is ruimte voor vragen via de chat. Bij aanmelding kan je de vragen die je hebt vast doorgeven: daar kan ik tijdens de presentatie rekening mee proberen te houden.
Let wel: zeer individuele, specifieke situaties kunnen niet allemaal aan bod komen. Dat vereist, is mijn ervaring, meer aandacht en tijd dan binnen deze setting mogelijk is.

Kosten: normaal gesproken € 30,-. Speciaal voor de Week van de Hoogbegaafdheid nu voor slechts de helft: € 15,-.

Via het formulier  kan je je opgeven.

8 maart 2023
, , , , ,