Online – Webinar Staatsexamens en de mogelijkheden voor extra voorzieningen

16 november 2023 - 20:00 - 21:15

Angélique Coenraads-Geurtjens, programmamanager staatsexamens vo bij het College voor Toetsen en Examens (CvtE) zal meer vertellen over de staatsexamens. En daarbij vooral ingaan op de mogelijkheden die er zijn met betrekking tot extra voorzieningen of ondersteuning die leerlingen eventueel nodig hebben. Deze moeten namelijk op tijd (voor 1 december voor vso-kandidaten en voor 1 februari voor individuele kandidaten) worden aangevraagd.

Dit webinar is bedoeld voor staatsexamenkandidaten zelf, hun ouders en begeleiders. Voor de scholen organiseert het CvtE aparte informatiebijeenkomsten.

Vragen stellen

Uiteraard is er ook gelegenheid tot het stellen van vragen via de chat.

Over de staatsexamens

Ieder jaar doen duizenden leerlingen één of meerdere staatsexamens. Dat zijn leerlingen die op het vso zitten, of op een particuliere school, of leerlingen die op een andere manier niet mee kunnen in het reguliere onderwijs. Bij de ouder- en leerlingorganisaties komen ieder jaar veel vragen binnen over onduidelijkheden bij de Staatsexamens. Met dit webinar hopen we alvast veel vragen te kunnen beantwoorden.

Aanmelden kan hier

16 november 2023