Online – Webinar: (Hyper)hoogbegaafd Opvoeden

13 januari 2022 - 20:00 - 21:30

€25

(Hyper)hoogbegaafde kinderen zijn intens, snel en complex. Om nog maar niet te spreken van hun rechtvaardigheidsgevoel en hun sterke gehechtheid aan autonomie… kortom: een ‘standaard’ opvoeding werkt bij veel van hen niet of zelfs averechts. Wat wat werkt er dan wel om, in contact met je kind(eren), (hyper)hoogbegaafd op te voeden?

Tijdens deze avond kijken we, vanuit veelvoorkomende kenmerken en situaties van (hyper)hoogbegaafde kinderen, naar het thema opvoeding. Aan bod komt:

• Welke opvoedmethodes kennen we en waarom zijn deze wel of juist minder geschikt voor hb’ers?
  • Welke ontwikkelstappen zijn er soms anders bij hoogbegaafden en hoe kun je deze begeleiden?
  • De (prikkel)gevoeligheid van hb’ers, hoe zit dat nu precies en wat kun je er thuis mee in de opvoeding?
  • De complexiteit van succesvol ouderschap
  • Tools die je direct mee naar huis kunt nemen om je eigen kind(eren) bewust (hyper)hoogbegaafd op te voeden

We doen dit vanuit allerlei wetenschappelijke en praktische bronnen, met als één van de belangrijke uitgangspunten het boek van dr. James Webb over het opvoeden van hoogbegaafden.

Natuurlijk is er ook ruimte voor je eigen vragen en inbreng!

bestel je ticket hier

13 januari 2022