Online – Trauma en hoogbegaafdheid” door Lijnie Reijers

13 november 2023 - 20:00 - 22:00

Het doel van dit verdiepende webinar is meer inzicht krijgen in het belang van kennis over trauma en hoe dat een rol kan spelen in de problemen die hoogbegaafden kunnen ervaren. Vragen die in dit verdiepende webinar aan bod zullen komen, zijn:

Zijn hoogbegaafden gevoeliger om traumagerelateerde klachten te ontwikkelen? Wat weten we uit onderzoek over de samenhang tussen traumaverwerking en hoogbegaafdheid? Waarom heeft het meerwaarde om rekening te houden met hoogbegaafdheidskenmerken in je traumabehandeling? Welke traumabehandelingen zijn geschikt voor hoogbegaafden? ​​​​​​​Na het volgen van dit webinar zul je meer kennis en inzicht hebben in hoe hoogbegaafdheid een rol kan spelen in traumabehandeling. Daarnaast heb je handvatten hoe je hoogbegaafdheid mee kunt nemen in de behandeling.

Meld je hier aan

13 november 2023