Online / Thema-Event: Gezond grenzen stellen

6 oktober 2020 - 19:00 - 20:00

Het thema van de Week van de Opvoeding is dit jaar ‘Staan en Opvallen’.

Hoewel de maatschappelijke druk toeneemt, zijn ouders bovenal weerbaar en veerkrachtig.

Welke factoren zorgen nou dat ouders zich fijn voelen in het ouderschap? Want wanneer het goed gaat met de ouder, gaat het ook vaak goed met het kind. Opvoeden is hard werken, soms met vallen en opstaan. Maar het is vooral ook genieten. Daarom zeggen we ‘Staan en Opvallen’

Hoe kun je gezond grenzen stellen, zodat je als opvoeder in balans blijft.

Dat is het onderwerp van dit Thema-Event.

Wil je beter worden in het aangeven van je grenzen? Ben je iemand die snel waarneemt, gedreven en erg betrokken kan zijn? Maar soms ook verzandt in details, teveel dingen doet en zoveel compassie met de ander –je kind- hebt dat je je eigen grenzen overschrijdt?

Wordt je er moe van?

Hoe zou het zijn als je leert je minder verantwoordelijk te voelen. Als je mild naar jezelf kunt kijken en glimlachend met zelfvertrouwen beter je grenzen durft aan te geven?

Als je meer energie hebt?

Veranderen vraagt moed. Om jezelf te vernieuwen en situaties in je relatie met je partner of je kind compleet anders te benaderen. Je moet anders gaan denken om gewoontes en patronen te doorbreken.

Laten zien dat je uniek bent. Het effect zal zijn dat je beter jezelf kunt laten zien als persoon en als opvoeder. Prettig voor jezelf, maar ook voor je relaties met je partner of je kind.

Meld je aan als je meer wilt weten over:

Hoe blijf jezelf in balans als opvoeder.

• Grenzen bewaken vanuit zelfzorg.
  • Verbinding en autonomie.

Gratis deelname. Graag aanmelden.

6 oktober 2020
, ,