Noord Holland / Kinderlezing Waarom groeien er boven op de berg geen bomen?

10 november 2019 - 13:00 - 14:00

Geoloog Carina Hoorn over waarom het hoog op een berg kouder en kaler is dan in het dal.

Voor wie: Kinderen van 8 – 12 jaar

Kun je wonen op de maan? Waarom zijn slakkenhuizen niet vierkant? Hoe beschermt mijn lichaam mij tegen griep? Krijg het antwoord op deze en andere vragen tijdens de maandelijkse Kinderlezingen.

Echte kindervragen
Tijdens iedere lezing staat een echte kindervraag centraal. Samen met een wetenschapper ga je met proefjes en opdrachten op zoek naar het antwoord. Het is dus lekker interactief en je leert er veel van. De kinderlezingen zijn voor kinderen van 8 tot en met 12 jaar.

€ 5,- per losse lezing
De Kinderlezingen zijn een initiatief van NEMO Science Museum en de Universiteit van Amsterdam. Er is telkens ook een lezing om 11.00 uur voor deelnemers van de MuseumJeugdUniversiteit (uitverkocht).

10 november 2019
,