Noord-Holland – Finale Koninklijk Concertgebouw Concours 2022

19 juni 2022 - 14:00 - 17:00

Tijdens de finale van het Koninklijk Concertgebouw Concours laten zes jonge musici van zich horen op het podium van de Kleine Zaal. Een spannende dag met prachtige optredens en persoonlijke verhalen. Een jury bestaande uit vooraanstaande Nederlandse musici kiest uiteindelijk de winnaar. De presentatie is in handen van Shary-An Navillac.

De finalisten zijn ware hemelbestormers waar we later nog veel van zullen horen. Vaak treden oud-finalisten na het concours in heel Nederland op. Enkele oud-winnaars zijn bijvoorbeeld blokfluitiste Lucie Horsch, pianist Nikola Meeuwsen en contrabassiste en zangeres Jala Heywood. De jonge finalisten krijgen allemaal een geweldige masterclass van een bekend musicus. De winnaar mag daarnaast optreden tijdens het Prijswinnaars Lunchconcert in de Kleine Zaal van Het Concertgebouw en bij Klassiek op het Amstelveld. Ook wint hij of zij een geldbedrag van duizend euro ten behoeve van zijn of haar muzikale ontwikkeling. En natuurlijk krijgt de winnaar de enige echte Koninklijk Concertgebouw Concours Trofee!

Bestel je kaartje hier

prijzen vanaf 15 euro