Noord Brabant / Lezing Temperamentvolle kinderen

6 september 2019 - 19:15 - 21:30

€17,52

Er zijn kinderen die intenser, gevoeliger of eigenwijzer zijn dan het gemiddelde kind. Ze vallen op in een gezin, in de klas of daarbuiten.

Lijkt je kind opvliegender, koppiger of kan het juist heel gevoelig reageren op iets als jij dat totaal niet verwacht? Waarschijnlijk heb je dan allang ontdekt dat je kind veel meer van jou als ouder nodig heeft om zich goed te kunnen ontwikkelen. Zo heeft een temperamentvol kind veel meer behoefte aan verbinding, voorspelbaarheid, inspraak en ontspanning. Het kan echter een ware zoektocht zijn voor je in de gaten hebt welke behoeften je kind precies heeft en vooral ook hoe je hieraan kunt voldoen. Als dit niet lukt, dan kunnen koppig gedrag, driftbuien of huilbuien het gevolg zijn.

Op het moment dat je het als ouder wel voor elkaar krijgt zoveel mogelijk tegemoet te komen aan deze behoeften, gaat het vaak heel goed met deze kinderen en kun hun temperament juist in hun voordeel gaan werken.

Eva Bronsveld schrijfster van diverse opvoedkundige boeken geeft tijdens deze lezing, de ouders of leerkrachten of professionals inzicht in het temperament van het kind en biedt praktische handvatten en concrete tips waarmee je jouw kind kunt ondersteunen en begeleiden.

6 september 2019
€17,52